Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odraz baskické autonomie ve španělských a baskických médiích
Lengyelová, Patricie ; Mejstřík, Martin (vedoucí práce) ; Menclová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje způsob, jakým středově orientovaná španělská média El País a El Diario Vasco portrétovala autonomní tendence v Baskicku, se zaměřením na referendum o Statutu autonomie v roce 1979. Cílem je podat analýzu článků týkajících se tohoto tématu v metodologii diskurzivní analýzy. V teoretickém úvodu práce definuje pojmy jako jsou regionalismus, nacionalismus, a další. K uvedení do kontextu slouží politicko-historická charakteristika vývoje v Baskicku. V analytické části se pak práce zaměřuje na období tři měsíce před referendem po ratifikaci Statutu autonomie v Kongresu a Senátu. Analyzovanými jednotkami byly úvodníky vydané oběma deníky, stejně tak jako subjektivní hodnotící prvky obsažené v článcích týkajících se baskické autonomie. Práce se zamýšlí nad vlivem médií na společenský konsenzus a nad jejich objektivitou a dochází k závěru, že ačkoliv oba deníky podporovaly vytvoření baskické autonomie, regionální deník El Diario Vasco kladl důraz na neutralitu a toleranci jak názorů pro i proti autonomii. Naproti tomu El País tvrdě odsuzoval strany odmítající hlasovat ve prospěch autonomie a propagoval přijetí autonomie jako jediné možné řešení. Odpověď na doplňující otázku, jakým aktérům deníky daly prostor k vyjádření svého názoru, autorka získala z analýzy příspěvků publikovaných v...
Inovativní přístupy k výuce moderních dějin na ZŠ s využitím orální historie
MAREŠOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá inovativními přístupy a metodami výuky moderních dějin na 2. stupni ZŠ. V teoretické části autorka nejprve přibližuje problematiku výuky moderních dějin a analyzuje její stav na českých školách. Následně se zaměřuje na prozkoumání možnosti využití metody orální historie (zejména formou vyprávění příběhu pamětníkem, či rozhovorem s ním) či heuristických metod při výuce dějin 2. poloviny 20. století, a dále také na možnosti zapojení audiovizuálních technik (fotografie, video, dokumentární film). Praktická část vychází z kvalitativního výzkumu zaměřeného na práci skupiny žáků zapojených do projektu Příběhy našich sousedů neziskové organizace Post Bellum. Žáci se v rámci projektu seznamují s životními osudy pamětníků ze svého blízkého okolí, poté dohledávají k těmto životním příběhům historické materiály, jež následně zpracovávají (např. formou psané reportáže či videodokumentu) ve finální výstup, který veřejně prezentují. Autorka ve svém výzkumu kombinuje techniku zúčastněného pozorování práce žáků a rozhovorů s nimi, přičemž se zaměřuje zejména na to, zda a jaký vliv má účast v projektu na samotné žáky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.